16 may 2008

LA PRIMAVERA A PRAGA

Estic a Praga, la capital de la República Txeca. Estic com a convidat d'Ecoembes per participar en el congrés internacional de Pro Europe que es celebra en aquesta meravellosa ciutat.

La primavera a Praga és especial: lluminosa, transparent, encisadora, plena d'aromes i de música. Hi ha una pila de concerts de música clássica arreu de la ciutat. El Moldava, el riu que travessa la ciutat i la divideix en dos, baixa ple de gom a gom. Els vaixells d'esbarjo el creuen a munt i a vall del pont de Carles plens de turistes i de parelles d'enamorats.

Em trobo una mica cansat del viatge. Tot just acabo d'arribar d'un sopar de gala a la Casa Municipal, però no volia anar-me a dormir sense posar-hi unes ratlles, sobre tot per la gent que segueix el bloc i que m'està enviant missatges i en fa trucades aquests dies i no els puc contestar (no parem a munt i a vall entre sopars, recepcions oficials, concerts, reunions i actes del congrés).



Aquesta ciutat em té el cor robat: l'adoro, es un gegantí museu medieval a l'aire lliure, ple de monuments i de carrerons de pedra fosca que em porten del renaixement al barroc, de bona cervessa fresca i artesana...bona nit.

José Luis GALLEGO

No hay comentarios: