15 feb 2010

LA NATURA I LA TERRA

Avui hem pujat amb en Victor a la finca d'en Pep Riera per parlar de la relació de l'home amb el camp, de com ens hem anat distanciant de la terra, del ritme de les estacions, del saludable costum de conrear els nostres propis aliments i custodiar així la nostra alimentació i la de la gent de casa. Ho hem gravat tot això i aviat ho podreu veure pel TERRA VERDA.

En Pep és un home arrelat a la terra en el sentit més literal de la paraula. Defensor dels drets de la gent del camp i gran divulgador del món de la pagesía, aquest home bo, que duu als ulls el color del mar que es veu des de la terra que traballa, és un amant de la conversa i de la transmisió de la cultura, allò que ens fa humans a la fi.

Des de fa uns anys sento una veu al meu interior que em crida a abocar-me a aquests nous continguts divulgatius, els de vincular un retorn a la pagesia per intentar equilibrar un món que es descompensa tant com és tecnifica. Recuperar el valor auténtic de qüestions com ara saber quan s'han de plantar els alls, com es fa el pà, quin es el millor moment per collir les patates, que mengen les gallines... i lligar-ho tot amb la conservació de la natura i la defensa del medi ambient.

Vull fer alguna cosa que em permeti estar-me més temps al camp i menys a la ciutat. I crec que m'hi llençaré aviat. Avui ho hem parlat amb en Pep. un dia d'aquests sortirem a fer un volt pel bosc i ho acabarem de rematar això. La natura i la terra. Sona bé oi?

Per cert, quin fred que feia allà dalt. Ha estat un magnífic dia de cru hivern.

1 comentario:

Enric Pardo dijo...

Serà una sàvia decissió José Luis. Jo la vaig prendre ara fa dos anys i t'asseguro que és el camí.