30 oct 2008

CARTA OBERTA AL SÍNDIC D'ARAN


Distinguit senyor:

Durant la seva intervenció d’avui al programa “Julia en la Onda” per respondre els meus comentaris d’ahir respecte la decisió del seu govern de fer fora els ossos, m’ha acusat d’haver dit pels micròfons d’Onda Cero i per a tota Espanya que la Vall d’Aran es “UN PAIS DE NECIOS”.

Bé. Això senyor Síndic no només es una mentida absoluta sinó que, a més, es un intent, impropi en un governant amb tant elevades responsabilitats, de posar-hi tot un poble en contra de la meva persona. I això, amb tots els meus respectes, no li puc tolerar.

Espero i desitjo, pel bé de la natura i per la conservació de la població d’ós bru als Pirineus, que tingui la capacitat de rectificar a temps i que accepti l’incident cinegètic protagonitzat per l’ossa Hvla, com el que ha estat: un incident fortuït protagonitzat per un animal salvatge en veure’s assetjat pels caçadors que van envair el seu territori . Vostè com jo sabem que no ha estat un atac senyor Síndic, deixem aquest incident a part i afrontem la presència de l'ós a la Vall amb responsabilitat i serenor.

Li desitjo lucidesa i seny a l’hora de gestionar i defensar el patrimoni natural de la Vall d’Aran, un dels més preuats i millor conservats de tota Europa, on la presència de l’ós bru es símbol de qualitat ambiental i orgull de tots els que ens estimem la natura. És per això que li demano reconsideri el seu posicionament al costat dels caçadors i actuï a favor de la conservació de la natura tot preservant la presència d'aquesta important espècie, d'altra banda protegida per la legislació comunitària i estatal.

I respecte a la meva persona senyor Síndic, li demano una mica més de respecte. El mateix que jo li professo en tant que representant de la màxima institució de govern d’un país al que m'estimo sincerament. On acudeixo sempre que puc per refugiar-me als seus meravellosos indrets i continuar descobrint la seva riquíssima biodiversitat. Però alhora per aprofundir en el coneixement de la seva singularitat històrica i cultural i gaudir de la hospitalitat de la seva gent. Jo no he dit el que vosté ha posat en boca meva senyor Síndic, jo m'estimo molt la Vall d'Aran, la seva natura, la seva cultura i la seva gent.

Atentament,

José Luis GALLEGO

(Aqui podeu escoltar el TERRITORIO GALLEGO de dimecres dedicat a l'ossa Hvla)


2 comentarios:

Anónimo dijo...

José Luís, tant de bo la majoria de governants tinguessin almenys la meitat, de la meitat, del teu sentit comú i dels teus coneixements. La presència de l’os bru es una bona senyal per a la Vall d’Aran i pels seus ecosistemes. Que les opinions d’alguns no t’afectin ni et canviïn.

José Luis GALLEGO dijo...

Moltes gràcies pel teu suport i la teva amistat. Una abraçada molt forta !