17 abr 2008

ESTA PLOVENT


Per fi plou a casa nostra i arreu del país. La meva filla està contenta. "Els arbres estan bebent -diu- que bé". I els ocells -que li dic jo- i les granotes, i els grills que canten a la nit: tota la natura esta refent-se avui, ni que sigui una mica.

M'he estat una bona estona mirant amb la mirada perduda la pluja darrera els vidres, exactament el que surt a la foto, mentre lentament s'anaba condensant el vapor de la tassa de té i del meu alé pensatiu, en silenci...

Plou al meu país. Aquesta pluja que tanta falta ens fa i que tant necessitem per salvar la situació, ambiental i social!

Tant debò aquesta pluja serveixi per regar la testa de tots plegats i faci crèixer el sentit comú i la sensatessa. Tant debó tothom entengui d'una punyetera vegada que aqui no hi ha cap altra culpable que el temps, i que cal estar més units que mai per fer front a aquest enemic fort i implacable que es diu sequera.

Tant debò féssim pinya d'una vegada per totes i deixéssim treballar al govern i els tècnics de l'ACA que l'únic que volen és superar un dels períodes de incertessa més crítics que esta visquent el nostre país densà el restabliment de la democràcia.

Jo com a mínim els hi penso fer costat amb totes les meves forces. Ja tindrem temps desprès per criticar, de repasar actuacions, les de tots però: les dels actuals responsables pero també les dels oportunistes polítics que no dubten en aprofitar un tema tant seriós com aquest per fer desgast, d'una manera miserable i barruera. Que trist.

Ara és imprescindible que anem tots a una, fent pinya. L'enemic és fort, i coneix les nostres feblesses. Tot i que això que dic és potser un somni...el somni d'un utòpic que encara confia en la capacitat dels individus per actuar com a espècie per comptes de com a secta.

La sequera ens està posant a tots a proba. No ho dubteu ni per un minut. Govern, oposició, entitats, empreses, i a tota la societat en general. Tant debò siguem capaços d'estar a l'alçada.

José Luis GALLEGO

No hay comentarios: